Saturday, March 26, 2016

Catatan Pertama 2016 - 26/03/2016

Assalamualaikum...

Kira-kira campur tolak tambah, lebih kurang sembilan bulan aku tak update cerita kat sini. Hampir setahun juga aku berkerja di syarikat Jepun ni. So far, surrounding Ok! Management Ok! Kawan-kawan Ok! Tapi ada jugaklah yang tak berapa nak Ok. Dah lali. Just ignore and go on with our life. Niat hati ada jugak nak cabut dari sini tapi takde masa nak searching new job. Kerja, tidoq, makan, tidoq, spent time dengan family, hongout with my bestie then kerja lagi. Kesimpulannya kerja sampai takde masa nak berbloging. Maybe memang aku seronok kerja di sini. Aku ada jugak survey IPTS nak futher study dalam ACCA. Pelaburan mau tinggi. Hopefully dipermudahkan. Kalau bukan tahun ni, InshaAllah tahun depan. Doakan aku ya kawan-kawan.

Aku rasa pelan-pelan aku dapat apa yang aku nak. Alhamdulillah, syukur. Aku pernah coretkan di sini, aku terlalu ingin melawat pulau yang ada di Malaysia. Aku ingin mencabar suatu yang di luar kemampuan aku. Percaya atau tidak, tahun ini sahaja aku sudah ada dua perancangan melawat pulau. Aku sudah melawat Pulau Pangkor, ditaja penuh oleh syarikat Jepun yang aku kerja ni. Habuan jadi comittee seumur hidup. Aku tak pandai berenang. Bila pergi Pulau Pangkor ni, walaupun lemas dengan jacket life, kiranya berjaya jugaklah aku mengapungkan diri atas air. Syabas Afifa! :) 

Lagi, aku dah merancang Marathon tournament sepanjang tahun 2016. Hampir sepuluh tournament dan mudahan aku dapat pergi semuanya. Aku rasa yang paling susah nak dicapai KURUS sahaja. Semangat ni kejap On Off. Aku nak capai 65 kg hujung bulan Mei ni. Harapnya kali ni aku berjaya.

Cukuplah kot. Sebab dah lama tak mengarang cerita, dah lupa cara nak bermadah. Nanti aku cerita lagi di lain entry. Mohonnya, hidup aku bukan untuk kerja selamanya. Hahahaha. Gelak kat diri sendiri.

No comments: