Friday, March 14, 2014

I'm Atskiner

Assalamulaikum.

Hi reader.. Hari ni, Ifa nak kongsi dengan korang semua yang Ifa mengamalkan diet atskin. Mengubah cara pemakanan seperti harimau. Aum ! Aum ! Hari isnin ni bersamaan 17 March 2014, Ifa akan reinduction balik. Macam yang Ifa habaq kelmarin, Ifa lost 5kg, bukan 4kg tau dalam masa 10 hari. Bukankah itu sesuatu yang memberansangkan? Haha. Ifa tak buat betul-betul pun dalam masa seploh hari tu, cuma nak elakkan nasi terus menjadi sahabat setia.

Sepanjang Ifa nak menyesuaikan tubuh badan Ifa dengan diet ni, Ifa ada ambil lagi nasi. Cuma Ifa hadkan sehari kepada 2 sudu. Taraa nak besa..bak kata orang utara. Ifa berjaya skipping 3 hari sahaja. Hari lain malas + sibuk. Orang kata, kalau nak cantik kena rajin. Maknanya kalau korang nak kesan yang cepat lagi efektif, korang kena berusaha dengan sesungguh hati. (^__^)

Untuk makanan pulak, Ifa tak skip 3 meals utama. Sarapan, makan tengahari dan malam. Untuk makan malam, Ifa ambil sebelum pukul 7. Kalau lapar ataupun teringin, just curi-curi dari pinggan adik sikit. Pagi-pagi, Ifa makan telur samapai muak dan tengahari Ifa cuma makan sup ayam + daging sahaja. Setakat ni, belum muak lagi.

Persedian untuk Isnin dan hari-hari yang akan datang ni, Ifa nak buat clean DA (Diet Atskin). Nak jongging tiap pagi dan petang. Insyaallah. Malam-malam Ifa akan skipping dan lompat bintang. Ifa paling suka lompat bintang. Hehehe. Mesti korang pelik kan, suka lompat pon gemuk lagi kaa. Nanti Ifa akan cerita kat entry akan datang. Now, nak kongsi gambar. Gambar muka je lah. Peace....

makin lama, makin chubby . (^__^)

No comments: