Sunday, March 10, 2013

OP DAULAT




Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

First sekali, tolonglah jawab salam ye. Jawab salam itu wajib. Kehkeh.. Macam ada yang baca blog ifa ni. OP DAULAT? Apa itu? Persoalan yang berlegar -legar dalam kepala otak ifa ni masa first time dengar. Dengar punya dengar. Oh..kuang jaq! Negara tanah tumpah darahku diceroboh PENGGANAS dari Filipina. Hairan gak. Tiba-tiba datang, nak ambik Sabah kononya hak Sultan Sulu. Hei..tolong lah. Cerita dah basi. Sabah yang jadi hak Sultan Sulu tu cerita la. Dah jadi SEJARAH! SEJARAH! Biar terus jadi sejarah. Tak perlu nak ulang sejarah yang akan meragut nyawa orang lain. Meragut nyawa insan yang tak bersalah. Dalam perlembagaan pun dah termaktub yang Sabah tu sebahagian dari Malaysia. Jangan jadi manusia yang jahil sangat.


 TERIMA KASIH WIRA NEGARA !

Isu ni memang buat ifa jadi emo. Mau tak emo. ifa tak suka tengok keganasan. Cukuplah keganasan yang berlaku kat negara lain. Cukup menjadi iktibar. Jangan disebabkan tanah, habis nyawa jadi taruhan. Yang paling menyampah, yang ganas-ganas ni pun orang Islam. Sultan Sulu dan puak-puaknya tu orang Islam. Dari datang Malaysia tuntut Sabah yang kononya hak hampa tu, baik pi Palestin tolong orang Islam kat sana. Guna keberanian dan keganasan hampa tu tolong agama Allah lagi bagus. Mati pun dapat pahala. Syahid di jalan Allah, Insyaallah masuk syurga. Hampa ta mau syurga ka? 

Huh! Memang ifa bengang dengan depa ni. Masuk ni dah berapa ramai wira bangsa kita yang terkorban  dengan keganasan depa. Kesian isteri wira-wira yang jadi balu, anak-anak hilang kasih ayah dan mak bapak yang kehilangan anak. Ta dak perasaan gamaknya Geng Sultan Sulu ni. Inilah petanda KIAMAT semakin mendekat. Peperangan di mana-mana. Astaghfirullah..

MANUSIA KEJAM
nota dari hati : Ifa tak boleh terima kekejaman yang dilakukan oleh pengganas-pengganas ni. Sudahlah menceroboh kedaulatan negara orang lain, tapi tak patut menganiaya wira-wira kita. Tak perlu kibarkan bendera putih kalau tak nak menyerah. PENGECUT! 




No comments: