Saturday, April 19, 2014

Impian

Assalamualaikum...

Dalam banyak-banyak hari, hari sabtu hari yang paling bosan dan hari yang membuatkan Ifa super duper malas. Alangkah bahagianya hidup kalau bos mansuhkan hari sabtu sebagai hari bekerja. Kalau dah hari sabtu ni, memang online je la. Search sana, search sini. Sekarang ada habit baru, kawan yang ajar dan hasut-hasut. Habit baru, search baju kahwin. Cantiknya. Feeling macam esok jugak nak kahwin. Tapi, ada ke calonnya? Nanti kita bincang lagi di hari lain. Kehkehkeh. (^__^)

Kecik-kecik dulu, impian Ifa nak melancong. Macam best je tengok tempat-tempat kat dalam kotak televisyen. Ni, apehal rajin sangat aku taip televisyen macam budak sekema nih? Dulu, kalau dapat pergi kolumpo, dah rasa daebak. Padahal, apa ja yang ada dengan kolumpo tuh. Tak kena dengan jiwa Ifa langsung. Apa pun, Ifa masih bangga dengan bangunan pencakar langit kita yang ada kat bandar yang sibuk tu.

Sekarang bila dah besar gedabak macam ni, impian sebenarnya nak pergi ke semua pulau yang ada kat Malaysia. Semua pulau yang ada kat Malaysia memang ohsem. Pemandangan yang sangat hebat. Air laut biru yang buat mata tak jemu memandang. Ini adalah fakta ok. Pulau pertama Ifa pergi adalah Pulau Pinang. Wah, macam hebat je Pulau Pinang. Ok, tak lawak. Pernah pergi Pantai Kerachut? Pernah pergi Taman Negara Pulau Pinang. Sejujurnya, Ifa sendiri tak sangka Pulau Pinang yang membangun ni ada Taman Negara. Dengar khabar, dah ada titi gantung ya. Nak pergi lagilah, berani tak Ifa naik titi goyang-goyang tu. Pengalaman melihat dolphin melompat-melompat riang di waktu senja, masih segar di ingatan. Weh, macam tengah tulis novel ja. Berada hampir dengan alam, buat jiwa Ifa senang. 

Mai checklist, pulau mana mau pergi. My bff, temankan saya ok.

1. Pulau Perhentian (Kecil + Besar)
2. Pulau Simpadan
3. Pulau Kapas
4. Pulau Lankayan
5. Pulau Tioman
6. Pulau Redang
7. Pulau Langkawi
8. Pulau-pulau.....

Subhanallah, cantiknya. (^o^)

Lepas tu, kita masuk hutan, gua dan daki bukit. Wah, mesti best. Berangan ni. Simpan duit banyak-banyak. Nak jalan-jalan. 

Bye.

p/s : Nak ziarah tempat bersejarah. Nak kenal asal usul. Harap dipermudahkan.

No comments: